Pod koniec lipca br. angielska firma zajmująca się technologiami jądrowymi „newcleo”, grupa stoczniowa Fincantieri i towarzystwo klasyfikacyjne RINA podpisały historyczne porozumienie. Planują wdrożyć bezpieczną technologią jądrową do transportu morskiego wykorzystując innowacyjne reaktory IV generacji. Na jednostkach wykorzystywano już reaktory jądrowe do napędu lodołamaczy i statków handlowych.
Polska firma wodorowa Hynfra wraz z jordańską Fidelity Group utworzyły w Jordanii nową spółkę, której celem jest budowa ekologicznej fabryki amoniaku zasilanej przez instalację fotowoltaiczną o mocy 530 MW.
Anwil uczestniczy w międzynarodowym projekcie HySTrAm, obejmującym technologię, która może częściowo lub w pełni zastąpić gaz ziemny w produkcji amoniaku. Zadaniem spółki jest przetestowanie opracowanych rozwiązań w warunkach rzeczywistych - podał Magazyn GO!, wewnętrzny periodyk Grupy Orlen.
Część niedawno opublikowanego planu przemysłowego Unii Europejskiej ma na celu promowanie projektów związanych z OZE i zielonym wodorem w całej Afryce. Europa w dobie kryzysu energetycznego poszukuje partnerów i jednym z kluczowych może być właśnie ten kontynent. Biometan i wodór ma wspomóc Europę w odejściu od spalania tradycyjnego gazu. Ambicje są duże, dużo słabiej prezentuje się liczba ostatecznych decyzji inwestycyjnych.
Pierwszy z ośmiu statków przeznaczonych do pracy zdalnej w składzie zaawansowanej technologicznie floty firmy Ocean Infinity, przybył do Norwegii w celu instalacji wyposażenia.
Zielony NH3 staje się preferowanym źródłem wodoru, ale nie jest pozbawiony wyzwań, pisze Noel Tomnay, dyrektor ds. konsultingu w zakresie wodoru w firmie analityk energetyczny Wood Mackenzie. Jego zdaniem „Ponad 85% zorientowanych na eksport niskoemisyjnych projektów wodorowych planuje transport amoniaku, a nie wodoru”.
List intencyjny na rzecz budowy Zachodniopomorskiej Doliny Wodorowej podpisano w poniedziałek na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie. Jej celem jest nawiązanie współpracy i podjęcie działań zmierzających do budowy i rozwoju gospodarki wodorowej.
Trzy fińskie podmioty - Green NortH2 Energy, Meriaura i Wärtsilä – nawiązały współpracę celem budowy statku towarowego zasilanego amoniakiem.
Holenderskie firmy - Gasunie, HES International i Vopak - łączą siły w celu budowy terminala importowego dla nośników wodoru w porcie w Rotterdamie. Infrastruktura posłuży do rozładowywania jednostek transportujących zielony amoniak. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie importu wodoru do Europy.
Zaledwie niedawno podpisano porozumienie w sprawie przyspieszonej budowy pierwszego niemieckiego terminalu LNG w Brunsbüttel koło Hamburga. Niemiecki koncern RWE idzie o krok dalej. Firma chce zrealizować w najbliższej okolicy terminala kolejny projekt: terminal do importu zielonej energii, a dokładnie zielonego amoniaku.
Projekt budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej nabiera tempa. Ruszają prace geologiczne w miejscu planowanej inwestycji
Na statku, który uderzył w most w Baltimore, wysadzono zalegające od tygodni elementy konstrukcji. Kontenerowiec jest wolny
„Budując morskie kolosy. Fotografie Tercjana Multaniaka”. Niezwykła wystawa pod pokładem statku-muzeum „Sołdek”
ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24
Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO
Wszczęto postępowanie w sprawie wydania DŚU dla budowy zakładu produkcji łopat do turbin wiatrowych firmy Vestas